Første træningsaften i mindeparken i går. Og jeg kan mærke det i mine mormor arme i dag, så jeg tror vi skal konkludere at det var en god og tiltrængt træning. Og selvom jeg ved at jeg aldrig kommer til at elske burpees, så var det rart at føle at man får gjort noget ved sagen.

traening2-copy traening

Kostvejledningssamtalen i dag kan jeg bruge til rigtig meget, men jeg har valgt ikke at købe protein tingel-tangel ved siden af, selvom det blev jeg stærkt anbefalet. Jeg har det bedst med at vide præcis hvad det er jeg putter i min krop, så derfor må jeg spise mig til proteinerne i stedet. Når det så er sagt, så tager jeg altid mine fiskeolie piller, multi vitamin piller med folsyre (fordi jeg ammer) og mælkesyre bakterie piller ved siden af min kost. Det gør jeg, fordi jeg har været til et meget spændende foredrag ved Anette Straadt som inspirerede mig til at tage noget kosttilskud ved siden af.

Så igennem kosten skal jeg have spist mig til min proteinfaktor som er 85,4 gram og 1389 kalorier i alt fordelt på fem måltid om dagen. Mine måltider skal ideelt være fordelt på 30% fedtstoffer, 30% protein og 40% kulhydrat – jeg har valgt især at have fokus på at mine fedtstoffer skal være nogle gode og gavnlige fedtstoffer, fordi jeg som sagt stadig ammer. Det gør jeg med hjælp fra bogen “naturligt sunde børn” som jeg stærkt vil anbefale til gravide, ammende eller familier med småbørn.

Som i kan se på mit skema, så har jeg en del graviditetskilo som skal af – på et tidspunkt. Men jeg har ikke travlt, lige nu vil jeg bare gerne være sund og rask, og give mig selv og min mælk de bedste betingelser. Og det tror jeg ikke på jeg får af den mad jeg hidtil har spist.

Novo og jeg er alene i hjemmet hertil aften – så der er (heldigvis) ingen fredagssnoller i huset. Heldigt for mig ;)

skema2